Jak jsme meziročně navýšili tržby eshopu Brumla.com až o 76 %

Domů / Případová studie  / Jak jsme meziročně navýšili tržby eshopu Brumla.com až o 76 %

Eshop Brumla.com je českou dlouholetou eshopovou jedničkou v oblasti motokrosového vybavení. Pokud jezdíte motokros závodně a nebo jen pro zábavu, tak jste na eshopu Brumla.com určitě už někdy nakupovali. Unikátní modulátor motorky na míru, široký sortiment a parádní zákaznická péče, je hlavním know-how této značky. Je tedy více než jasné, že toto je pro nás prostě marketingový love brand.

Zcela nový backhend eshopu

Byla to dlouhá cesta k migraci e-shopu. Velké díky patří Weby24. Facelift nového webu byl plánovaný více než půl roku dopředu. Nešlo však jen o facelift. Kompletně se pročistili střeva eshopu. Web je nyní podstatně rychlejší. Máme přímé napojení na nové dodavatele, nová API pro dopravce a Marketplace nebo API pro E-mailing. Velice dobře je z tohoto pohledu nachystána expanze na zahraniční trhy v blízké budoucnosti. Kompletně se přeorganizovali xml feedy podle našich představ – jak ty stávající jako Heureka, Google nákupy nebo Zboží.cz, tak i ty do budoucna plánované jako Glami, Facebook a jiné portály. Vylepšila se responzibilita e-shopu, zkomprimovali se obrázky, pročistil se kód a javascript načítání.

Marketing

Skvělé bylo, že jsme se na faceliftu webu mohli podílet hned od začátku a mohli jsme práce IT připomínkovat. Když jsme e-shop přebírali, tak organická návštěvnost a přímá návštěvnost dělali celkem 65 % obratu e-shopu. Na tomto jsme prostě chtěli i nadále stavět, protože motokrosová komunita je hodně malá a eshop má za léta fungování velkou komunitu stálých zákazníků. Paretovo pravidlo 20:80

Správně nastavené feedy byly pro nás prostě to nejdůležitější. Díky tomu jsme mohli podstatně zlepšit inzerci na zbožových srovnávačích a správně naplnit potřebné elementy. Napojení na dodavatele za pomocí xml feedu bylo zase fajn v tom, že postupně touto metodou získáváme kvalitnější obsah a fotografie, než které jsme doposud měli k dispozici. V rámci SEO jsme doplnili title a meta description stránek a přidali k nim emotikony, aby naše stránky v organickém vyhledávání pěkně vyčnívaly.

V rámci PPC reklam jsme pozastavili všechny reklamy, které nesplňovali požadované PNO. Tyto reklamy jsme nahradili novými a začali s jejich testováním. Nově jsme začali využívat reklamu na Facebooku, zejména vždy skvělý remarketing. Doporučujeme vždy pracovat se stávajícími zákazníky, kteří navštívili v posledních například 180 dnech Vaše webové stránky nebo měli interakci s vaší facebookovou nebo instagramovou stránkou. Akvizice nového zákazníka je vždy neuvěřitelně drahá, proto pracujte s těmi, kdo vás už zná a kdo má vaši značku už v povědomí. Zvýšíte si tím konverzní poměr, který už tak je u Brumla.com více než dobrý a pohybuje se kolem 3,7 % každý měsíc.

Na eshopu jsme si pak ještě pohráli trochu s UX v podobě rozbalovacího menu nebo kategoriemi. Zakategorizovali jsme nezařazené produkty do výchozích kategorií a doplnili chybějící obrázky produktů.

Výsledkem toho všeho bylo meziroční i meziměsíční zvýšení tržeb o 70 %. V budoucnu kromě expanze plánujeme podstatně více se zaměřit na sociální sítě a zejména Instagram. Hned druhý den po založení účtu měl instagramový profil @brumlacom už 50 sledujících v rámci motokrosové komunity.